Informacji o realizacji zadania pn."Unieszkodliwienie azbestu na terenie gminy Regimin - etap XII"
Wójt Gminy Regimin informuje, że realizowane 2023 r. zadanie pod nazwą „Unieszkodliwienie azbestu na terenie Gminy Regimin – etap XII” dofinansowano dzięki wsparciu Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w formie dotacji w kwocie 13 720,00 zł”
Koszt całkowity zadania wyniósł 22 173,48 zaś koszty poniesione przez Gminę Regimin 8 453,48 zł.
Procentowy udział środków z WFOŚiGW w Warszawie w realizacji zadania wyniósł: 62 % kosztów kwalifikowanych.
Niniejsze zadanie obejmowało wykonanie takich prac jak: pakowanie, załadunek, transport i utylizacja płyt azbestowo-cementowych falistych i płaskich.
W ramach dotacji z WFOŚiGW w Warszawie zostało odebranych i zutylizowanych 49,00 MG płyt eternitowych z pokryć dachowych budynków mieszkalnych i gospodarczych.
Wyżej wymienione prace wykonane zostały przez wyspecjalizowaną, przeszkoloną w zakresie bezpieczeństwa pracy firmę tj. PHU US-KOM Robert Kołodziejski ul. Kolejowa 28, 09-500 Gostynin wyłonioną w ramach zapytania ofertowego.
W przedmiotowym etapie zrealizowano 25 wniosków złożonych przez mieszkańców.
Dofinansowanie nie obejmowało finansowania zakupu materiałów do wykonania nowego pokrycia dachowego.
Głównym celem Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Regimin jest stopniowe oczyszczanie terenu Gminy Regimin z wyrobów zawierających azbest, które umożliwi wyeliminowanie negatywnego wpływu azbestu na zdrowie mieszkańców, a także na stan środowiska na terenie gminy.