Obwieszczenie Wójta Gminy Regimin o zakończeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie drogi gminnej nr 120808W relacji Grzybowo – Regimin
Regimin, 7 września 2022 r.
BPK.6220.1.2022
OBWIESZCZENIE WÓJTA GMINY REGIMIN
o zakończeniu postępowania
w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Zgodnie z art. 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.), zwanej dalej: „k.p.a.” w związku z art. 30 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1029 ze zm.), zwanej dalej: „ustawą o udostępnianiu informacji"
zawiadamiam strony postępowania,
że zostało zakończone postępowanie dowodowe z wniosku Wójta Gminy Regimin, ul. Adama Rzewuskiego 19, 06-461 Regimin, w imieniu którego na podstawie udzielonego pełnomocnictwa działa Pan Paweł Szymański w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie drogi gminnej nr 120808W relacji Grzybowo – Regimin na działkach nr ewid. 3/7, 3/8, 3/9, 3/10, 3/11, 183, 216, 231, 232, 233, 244, 259/2 obręb Regimin oraz na działkach nr ewid. 25, 28, 29, 30, 31, 32, 33/1, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 69, 130, 136, 200, 213 obręb Targonie, gmina Regimin, powiat ciechanowski, województwo mazowieckie.
Stosownie do przepisu art. 10 § 1 i art. 81 k.p.a. organ administracji publicznej obowiązany jest przed rozpatrzeniem materiału dowodowego i wydaniem decyzji orzekającej co do istoty sprawy, umożliwić stronom zapoznanie się z aktami, wypowiedzenie się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. Wspomniany przepis jest jednocześnie szczególnym uprawnieniem stron z racji ich czynnego udziału w każdym stadium postępowania.
Jednocześnie informuję, że Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Dyrektor Zarządu Zlewni w Ciechanowie pismem z dnia 15 lipca 2022r. znak: WA.ZZŚ.1.435.1.100.2022.EK (data wpływu: 19 lipca 2022 r.), Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ciechanowie pismem z dnia 25 lipca 2022 r. znak: ZNS.7040.32.2022 (data wpływu: 28 lipca 2022 r.) i Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie pismem z dnia 31 sierpnia 2022 r. znak: WOOŚ-I.4220.1153.2022.AST.3 (data wpływu: 31 sierpnia 2022 r.) odnieśli się do realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia:
- Dyrektor Zarządu Zlewni w Ciechanowie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie pismem znak: WA.ZZŚ.1.435.1.100.2022.EK wyraził opinię, że dla ww. przedsięwzięcia nie istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, w opinii wskazano również na konieczność określenia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków lub wymagań, o których mowa w art. 82 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy o udostępnianiu informacji oraz nałożenia obowiązku działań, o których mowa w art. 82 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy o udostępnianiu informacji,
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ciechanowie pismem znak: ZNS.7040.32.2022 powołując się na treść § 3 ust. 1 pkt 62 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839 ze zm.) stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia,
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie pismem znak: WOOŚ-I.4220.1153.2022.AST.3 wyraził opinię, iż dla ww. przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz wskazał, iż istnieje konieczność określenia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach warunków lub wymagań, o których mowa w art. 82 ust. 1 pkt 1 lit. b lub c ustawy o udostępnianiu informacji.
W związku z powyższym, zgodnie z art. 73 § 1 k.p.a., informuję, że z materiałami dotyczącymi sprawy można zapoznać się w siedzibie Gminy Regimin, ul. Adama Rzewuskiego 19, w pokoju nr 12, w godzinach pracy Urzędu, oraz zgłosić swoje uwagi w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego obwieszczenia. Po upływie ww. terminu wydane zostanie stosowne rozstrzygnięcie.
Wójt Gminy Regimin
/-/ Mariola Kołakowska