Informacja o realizacji zadania pn. „Unieszkodliwienie azbestu na terenie gminy Regimin – ETAP X” dofinansowanego przez WFOŚiGW w Warszawie

 

Wójt Gminy Regimin informuje, że realizowane 2021r.  zadanie pod nazwąUnieszkodliwienie azbestu na terenie Gminy Regimin  – etap X”  dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji, w kwocie 29.646,00 zł”

Koszt całkowity zadania wyniósł 29 985,94 zł , zaś koszty poniesione przez Gminę Regimin 339,94 zł.

Procentowy udział środków z WFOŚiGW w Warszawie w realizacji zadania wyniósł: 98% kosztów kwalifikowanych.

Niniejsze zadanie obejmowało wykonanie takich prac jak: pakowanie, załadunek, transport i utylizacja płyt azbestowo-cementowych falistych i płaskich.

W ramach dotacji z WFOŚiGW w Warszawie zostało odebranych i zutylizowanych  75,860 Mg płyt eternitowych z pokryć dachowych budynków mieszkalnych i  gospodarczych.

Wyżej wymienione prace wykonane zostały przez wyspecjalizowaną, przeszkoloną w zakresie bezpieczeństwa pracy firmę tj. PHU US-KOM Robert Kołodziejski ul.  Kolejowa 28, 09-500 Gostynin wyłonioną w ramach zapytania ofertowego.

W przedmiotowym etapie zrealizowano 32 wnioski złożone przez mieszkańców.               

Dofinansowanie nie obejmowało finansowania zakupu materiałów do wykonania nowego pokrycia dachowego.

Głównym celem Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Regimin jest stopniowe oczyszczanie terenu gminy Regimin z wyrobów zawierających azbest, które umożliwi wyeliminowanie negatywnego wpływu azbestu na zdrowie mieszkańców, a  także na stan środowiska na terenie gminy.

Drukuj Facebook

Zobacz również

Powrót do góry