Ogłoszenie o naborze „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społeczne ogłosiło nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2026.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym oraz zwiększenie szans osób z niepełnosprawnościami na prowadzenie bardziej niezależnego/ samodzielnego i aktywnego życia.

Adresatami Programu są:

  1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie: o znacznym stopniu niepełnosprawności albo o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
  3. traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

 

Na czym polegają usługi asystenta?

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  1. wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
  2. wsparciu uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
  3. wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  4. wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Na stronie Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych oraz na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej został zamieszczony stosowny komunikat oraz ogłoszenie o naborze wniosków:

https://www.gov.pl/web/rodzina/nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego--edycja-2026

https://niepelnosprawni.gov.pl/program-fs/nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego/

Jak wygląda zgłoszenie do programu?

Zapraszamy osoby zainteresowane udziałem w Programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2026 do zgłaszania się i wypełniania druku zapotrzebowania zamieszczonego poniżej w terminie do 1 września 2025r. do godz. 16:00 w celu dokonania diagnozy potrzeb. Zebrane informacje pozwolą określić zapotrzebowanie na tego typu usługę w 2026 roku oraz umożliwią aplikowanie o środki finansowe na realizację Programu.

Zgłoszenia można składać:

  • osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Regiminie, ul. Adama Rzewuskiego 19, 06-461 Regimin,
  • e-mailowo: gopsregimin@op.pl

UWAGA!
Zgłoszenie chęci udziału w Programie w ramach diagnozy społecznej nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem do uczestnictwa.

W przypadku pozyskania środków finansowych na realizację Programu zostanie ogłoszony nabór kart zgłoszeniowych, a następnie dokonana ocena indywidualnej sytuacji osób z niepełnosprawnością (m.in. zakres potrzeb wymagających wsparcia asystenta, poziom samodzielności, możliwość uzyskania pomocy od innych osób). Na tej podstawie, zgodnie z warunkami określonymi w Programie, wyłonione zostaną osoby najbardziej potrzebujące tego typu wsparcia.

W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikami Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Regiminie: tel. 23 681 30 13.

 

Drukuj Facebook

Załączniki

Zobacz również

Powrót do góry